loading...
انجمن شیمی دانشگاه اراک
آخرین ارسال های انجمن
مریم احمدی بازدید : 125 شنبه 10 فروردین 1392 نظرات (2)

 

در روزگارى که بستنى با شکلات به گرانى امروز نبود، پسر١٠ ساله‌اى وارد قهوه فروشى هتلى شد و پشت میزنشست. خدمتکار براى سفارش گرفتن سراغش رفت.

پسر پرسید: بستنى با شکلات چند است؟

خدمتکار گفت: ۵٠ سنت

پسر کوچک دستش را در جیبش کرد ، تمام پول خردهایش را در آورد و شمرد . بعد پرسید: بستنى خالى چند است؟

 

خدمتکار با توجه به این که تمام میزها پر شده بود و عده‌اى بیرون قهوه فروشى منتظر خالى شدن میز ایستاده بودند، با بی‌حوصلگى گفت : ٣۵ سنت

پسر دوباره سکه‌هایش را شمرد و گفت:

براى من یک بستنى بیاورید.

 

خدمتکار یک بستنى آورد و صورت‌حساب را نیز روى میز گذاشت و رفت. پسر بستنى را تمام کرد، صورت‌حساب را برداشت و پولش را به صندوق‌دار پرداخت کرد و رفت. هنگامى که خدمتکار براى تمیز کردن میز رفت، گریه‌اش گرفت. پسر بچه روى میز در کنار بشقاب خالى، ١۵ سنت براى او انعام گذاشته بود .........

 

عیدتون مبـــــــــــ♥ـــــــــــــــارکـــــــــــ♥ــــــــــــــ...................

مریم احمدی بازدید : 161 شنبه 10 فروردین 1392 نظرات (1)

از قدیم الایام گفته اند که همیشه بهترین دفاع در حمله است. پس مجال ندهید و در اولین فرصت ممکن حمله کرده و به دیدن اقوام و بستگان عزیزتان بروید. فراموش نکنید که این یک قانون نانوشته است که اگر گل نزنید گل می خورید!!!

 

البته خب برخی هم تفکرات تدافعی دارند و بر این عقیده اند که اول باید گل نخورد و سپس در ضد حملات کار حریفان(اقوام(! را یکسره کرد. اگر احیاناً جزو این دسته از افراد هستید تهیه یک عدد آیفون تصویری برای منزلتان به شدت توصیه می شود چرا که وجود آیفون تصویری، کمک بسیار زیادی به نبودن شما در منزل خواهد کرد!!!!!

 

به تلفن های ناشناس و مشکوک پاسخ ندهید. مخصوصاً به تماس هایی که از باجه تلفن های اطراف منزلتان و از گوشی های موبایل گرفته می شود. چرا که ممکن است مورد عمل انجام شده قرار گرفته و با جمله ی معروف “ داشتیم از این طرف ها رد می شدیم گفتیم ببینیم اگر هستید یه سری هم به شما بزنیم“ رو به رو شوید!!!!

 

تا یادم نرفته اینم بگم که حتماً کاغذی...(ادامه مطلب)

مریم احمدی بازدید : 125 شنبه 10 فروردین 1392 نظرات (1)

               

سلام به همه دوستای خوبمون،امیدواریم سال 92

سال خیلی خوبی براتون باشه

   

یه دعا:

 

دلت شاد و لبت خندان بماند/ برایت عمرجاویدان بماند

 

خدارا میدهم سوگند برعشق/ هرآن خواهی برایت آن بماند

 

به پایت ثروتی افزون بریزد/ که چشم دشمنت حیران بماند

 

تنت سالم سرایت سبز باشد/ برایت زندگی آسان بماند

 

تمام فصل سالت عید باشد/ چراغ خانه ات تابان بماند...

مریم احمدی بازدید : 147 شنبه 02 دی 1391 نظرات (0)
 

تراشه ‌های حافظه ‌ای بهتر، در نتیجه یک کشف بنیادی

پژوهشگران مهندسی از دانشگاه میشیگان راهی برای بهبود عملکرد مواد فروالکتریک یافته ‌اند که دارای قابلیت ساخت افزاره‌ های حافظه‌ ای با ظرفیت ذخیره بیشتر نسبت به حافظه‌ های مغناطیسی سخت و نیز سرعت نوشتاری سریع ‌تر و طول عمر بلندتر نسبت به حافظه‌ های فلش، است.

 

مریم احمدی بازدید : 161 چهارشنبه 19 مهر 1391 نظرات (0)
تحقيقات نشان داده که اغلب شربت های دارويی کودکان حاوی افزودنی هايی است که استفاده از آنها در مواد غذايی و نوشيدنی های تهيه شده برای اين گروه سنی ممنوع اعلام شده است.

مجله تحقيقی - علمی "غذا"، چاپ بريتانيا، در گزارشی آورده که از 41 شربت دارويی ويژه کودکان زير سه سال که مورد آزمايش قرار داده فقط يکی حاوی افزودنی نبوده است.

بنابر مقرارت بريتانيا، توليدکنندگان مواد غذايی برای کودکان زير سه سال اجازه ندارند از رنگ، مواد افزودنی و شيرين کننده ها در محصولات خود استفاده کنند. اين در حالی است که استفاده از بيشتر مواد نگهدارده در مواد غذايی و نوشيدنی های کودکان زير سه سال نيز ممنوع شده است.

توليدکنندگان اين نوع مواد غذايی تاکيد دارند که مواد توليدی آنها بدون خطر است.

آنها می گويند فقط از مواد افزودنی استفاده می کنند که از لحاظ تکنولوژيکی ضروری و همچنين بدون خطر برای سلامتی کودکان زير سه سال محسوب می شوند.

اما، تحقيقات مجله "غذا" نشان داده که در همه شربت های دارويی کودکان از مواد رنگی "آزو"، مواد نگهدارنده بنزوئات و سولفات و همچنين مواد شيرين کننده استفاده شده است.

برخی از شربت های دارويی به مصرف کننده هشدار می دهند که افزودنی هايی که در اين داروها به کار رفته ممکن است عوارض جانبی خطرزا داشته باشد.

عوارض جانبی که در دفترچه راهنمای اين شربت ها قيد شده شامل خارش پوست و چشم و اسهال می شود.

سخنگوی مجله "غذا"، که از سوی يک کميته مستقل برای نظارت بر سلامت مواد غذايی در بريتانيا منتشر می شود، می گويد: "در حالی که بسياری از کودکان می توانند اين شربت ها را بدون خطر مصرف کنند، کودکانی هستند که در اثر مصرف آنها با مشکل آلرژی مواجه می شوند. توليدکنندگان مواد دارويی کودکان می توانند از مواد طبيعی به جای اين افزودنی ها استفاده کنند."

در مقابل، "انجمن توليدکنندگان مواد دارويی که بدون نسخه پزشک ارائه می شوند"، می گويد: "بر خلاف مواد غذايی، مقدار افزودنی های استفاده شده در شربت های دارويی کودکان بسيار ناچيز است و اين نوع شربت ها برای مدت کوتاهی مصرف می شود. بيشتر شربت های دارويی بدون افزودنی ها قابل توليد، نگهداری و توزيع نيستند. در ضمن مزه شربت ها خوب نيست پس به ويژه برای کودکان بايد از شيرين کننده استفاده کرد."

مریم احمدی بازدید : 137 چهارشنبه 19 مهر 1391 نظرات (0)

گروه های تحقیقاتی HRL، Caltech و UC Irvine با همکاری هم ، سبکترین ماده جدید جهان را ساختند، این ماده حدود صد برابر سبکتر از استریوفوم بوده، حتی از ماده فوق سبک اروژل (aerogel) نیز سبکتر است.

saboktarinmade

 

 

 

 

 

ساختار این ماده به صورت یک ریز شبکه است. 01/0 درصد این ماده جامد شامل لوله های توخالی با ضخامت فقط 100 نانومتر است. چگالی این ماده 9/0 میلی گرم/سی سی حتی سبکتر از کم وزن ترین ماده جهان یعنی اروژل (با چگالی 1/1 میلی گرم/سی سی) می باشد. این ماده به طور فوق العاده ای محکم بوده، ضربه پذیر است، به طوریکه تا 50 درصد فشرده می‌شود و مجدداً به شکل اولیه خود باز می شود. این قابلیت برای ماده ای که اساساً فلزی است بسیار غیرمعمول به نظر می‌رسد. این گروه بیشتر به جنبه ساختار معماری این ماده فکر کرده اند تا فوق سبک بودن آن یعنی به طور مثال به پل Golden Gate و برج ایفل از این زاویه نگاه کرده اند که چگونه می توان با حفظ مقاومت ساختار آن ها، از وزنشان کاست.
این پروزه همچین برای DARPA مؤثر است، زیرا آن ها می توانند از این ماده برای انواع محصولات خود از جمله الکترودهای باتری جهت کاهش انرژی و نصب آن استفاده كنند، که این کار در گذشته توسط ماده سبک وزن اروژل انجام می‌شد.

 

منبع:http://www.ictpress.ir/Default

مریم احمدی بازدید : 147 سه شنبه 16 خرداد 1391 نظرات (0)

 طبق گزارش نیو نیوز بالاخره پس از مدتها شرکت پپسی توانست طرح تبلیغاتی خود برای تاباندن لوگوی پپسی بر روی کره ماه که با مخالفت سازمان محیط زیست ملل متحد یو.اِن.ئی.پی مواجه بود را به مرحله ی اجرا برساند. بر اساس این برنامه اولین پروژه ی آزمایشی تابش نور بر سطح کره ی ماه در تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۱۲ (۱۶ خرداد ۹۱) در منطقه خاورمیانه که شرایط مناسب تری را برای انجام این کار دارا میباشد انجام خواهد شد.
زمان دقیق این پدیده غیرطبیعی و جالب شامگاه شانزدهم خرداد ۹۱ به وقت ایران در ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه است که در سرتاسر ایران نیز به صورت کامل قابل رویت خواهد بود بطوریکه مدت تابش احتمالا تنها حدود ۱۵ دقیقه به طول خواهد انجامید.البته این فقط در حد یه شایعه هست و تا اونجایی که من گشتم این موضوع رد پایی در سایت های خارجی نداره.پس باید منتظر باشیم که ببینیم این اتفاق خواهد افتاد یا نه!

منبع: yjc.ir / geoinfo.blogsky.com

مریم احمدی بازدید : 195 یکشنبه 14 خرداد 1391 نظرات (1)

یک معما سخت ریاضی

 

معمای دهقان و گوسفندان

 

دهقانی تعدادی گوسفند برای فروش به شهر برد.

نصف آن ها را به اضافه نیم گوسفند به یک نفر فروخت.

نصف به اضافه نیم از گوسفند های باقی مانده را به نفر دوم فروخت.

و نصف به اضافه نیم از گوسفند های موجود را نیز به نفر سوم فروخت.

و با 3 گوسفند که باقی مانده بود به ده برگشت.

  • سوال معما : او چند گوسفند به شهر برده بود؟
  • 1) 32     2) 34      3) 38       4) هیچ کدام

جوایز این دوره تور رایگان به کره ماه و میلیاردها ریال جوایز نقدی دیگر...!!!

مریم احمدی بازدید : 135 پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
محققان موفق به ساخت سلول هاي جديد خورشيدي با امکان توليد انرژي در شب شدند.
محققان سلول‌هاي خورشيدي جديدي ساخته‌اند که مي‌تواند در شب و با جذب اشعه مادون قرمز انرژي توليد کند.

بر اساس اين گزارش، استيون نواک، مدير طرح ساخت سلول‌هاي جديد خورشيدي تصريح کرد: سلول‌هاي خورشيدي جديد توان جذب نور مرئي و اشعه مادون قرمز را دارد.
نواک اضافه كرد: در حدود نيمي از انرژي پرتوهاي خورشيدي ساکن در طيف مادون قرمز خورشيد و نيز مادون قرمز ساطع شده در گرماي سطح زمين است.
وي با اشاره به اينکه انرژي توليدي در کارآمدترين سلول هاي خورشيدي سيليکوني نزديک به 25 درصد است، اظهار داشت: با توجه به فناوري سلول هاي جديد توان جذب آنها به 46 درصد افزايش يافته است.
نواك افزود: سلول‌هاي حال حاضر در سطح جهان با شرايط خاصي از جمله دريافت نور در جهت مشخص، نور خورشيد را جذب و به انرژي الکتريکي تبديل مي کند.
وي ادامه داد: سلول هاي جديد توان جذب نور را در جهت هاي مختلف دارد.
مریم احمدی بازدید : 195 جمعه 08 اردیبهشت 1391 نظرات (1)
اتمهای انزوا طلب حالتهای ماده محققان ناسا حالت جدیدی از ماده را کشف کردند که حالت چگالیده فرمیونی نام دارد. طی مدت زمان طولانی ماده را به سه حالت می شناختند که عبارت بودند از جامد، مایع و گاز. اما امروز می دانیم که این سه حالت تنها نیمی از حالت های شناخته شده هستند و حداقل شش حالت برای ماده وجود دارد.

 

این شش حالت عبارتند از:

▪ جامد

▪ مایع

▪ گاز

▪ پلاسما

▪ حالت چگالیده

▪ بوز _ اینشتین

▪ حالت چگالیده فرمیونی

مریم احمدی بازدید : 351 پنجشنبه 07 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

استفاده از فناوريهاي نوين به خصوص فناوري نانو در راستاي كاهش اثرات سوء

 آلودگيهاي زيست محيطي، بعنوان يكي از راهكارهاي مديريتي مطرح مي‌باشد

. يكي از مواردي كه اين فناوري كاربرد خود را متبلور مي‌نمايد در ارتباط با منابع

 آب مي‌باشد كه در نظر گرفتن چالشهاي پيش رو ضرورت استفاده از آن را پر

 رنگ تر نموده است. در اين مطلب برخي كاربرد‌هاي فناوري نانو در صنعت آب

اشاره شده است.

آب يكي از ضروري ترين عناصر حيات بر روي زمين است و اگر چه بيش از 70

 درصد از سطح كرة زمين با آب پوشيده شده است اما كمتر از 3 درصد از آن آب

 شيرين مي‌باشد. از اين مقدار 79 درصد به قله‌هاي يخي تعلق دارد، 20 درصد

آن آبهاي زير زميني است كه به راحتي قابل دسترسي نمي باشد و فقط 1

 درصد آن شامل درياچه ها و رودخانه ها و چاهها مي‌باشد كه به راحتي به

 دست مي آيد. در مجموع در هر زمان تنها يك ده هزارم از كل آبهاي كره زمين

به سادگي در دسترس انسان قرار دارد.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 55
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 73
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 141
  • بازدید سال : 1,114
  • بازدید کلی : 66,833